Vi söker en strategisk inköpare som trivs i en omväxlande vardag

Bilden visar en kvinna och en man framför kabeltrummor

Våra inköpare - Garima Bhushan och Joakim Norell.

Är du en affärsdriven person med stort intresse för inköp och utveckling? Nu söker vi en strategisk inköpare till Inköpsgruppen.
Så vill du vara med och utveckla framtidens Falu kommun? Välkommen till oss!

Inköpsgruppen hanterar alla inköpsbehov inom företaget och tillhör Ekonomi- och inköpsavdelningen. Gruppen arbetar just nu med flera projekt och aktiviteter för att driva utvecklingen framåt inom inköpsområdet. Vi går från reaktivt inköp till strategiskt inköp.
Arbetet innebär bland annat att vi arbetar med processutveckling, strategier, avtalsförvaltning och internutbildning. Inom Inköpsgruppen finns det stor möjlighet att påverka beslut, eftersom gruppen har ett nära samarbete.

Möt dina nya kollegor!

På Inköp jobbar Garima som är inköpare och Joakim som är inköpschef. Om du frågar oss andra på företaget, så är det två superhärliga kollegor som började hos oss för cirka tre år sedan.

Både Garima och Joakim arbetade tidigare i större organisationer. När de valde att söka sig till oss var det bland annat närheten till verksamheten och möjligheter att kunna utvecklas i arbetsrollen som vägde tungt. Joakim tycker till exempel att det är inspirerande att få vara med och utveckla vår inköpsprocess. Så här säger han: "Vårt arbete och våra inköp påverkar oss genom att de finns i vår närhet, i Falu Kommun. Inköpen påverkar också direkt mina kollegor, till exempel i form av nya fordon eller vårt nya reningsverk, det är väldigt roligt att på så sätt komma närmare verksamheten".

Vi är ett företag med målet att det ska vara enkelt att leva ett hållbart liv i Falu kommun - idag och i framtiden. För att nå vårt mål krävs det att vi hela tiden tänker om och tänker nytt. Det är också en av anledningarna till att Garima trivs hos oss; "Här får jag möjlighet att växa och arbeta bredare med inköpsfrågor".

Tillsammans med oss kommer du utveckla vår inköpsprocess och driva vårt strategiska arbete kring inköp och upphandling.

I rollen som inköpare kommer du att jobba med:

  • planering och genomförande av varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar
  • förhandling och avtalsskrivning
  • avtalsförvaltning
  • att stötta kollegor och verksamhet i upphandlings- och avtalsfrågor
  • driva verksamhetsutvecklande projekt och uppdrag
  • utveckla processer och modeller för upphandling av entreprenadkontrakt
  • att stötta företaget inom entreprenadjuridik

Din profil

Vi söker dig som har:

  • relevant yrkes- eller högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller inköp, alternativt arbetslivserfarenhet vi bedömer som likvärdig
  • goda kunskaper i det svenska språket, tal som skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

  • kategoristyrt inköp, gärna mark- och anläggningsentreprenader
  • offentlig upphandling
  • upphandlingssystem

Personliga egenskaper

Som person är du affärsmässig och drivs av att affären är i fokus. Eftersom du kommer arbeta brett inom inköp och upphandling ser vi att du är flexibel och trivs med en varierad vardag där gruppen stöttar varandra. Du arbetar strukturerat och är van vid att arbeta mot överenskomna tidplaner. Du lockas av att få arbeta i en organisation där du kan vara med och påverka arbetssätt idag, men även bidra till förändring på sikt.

Det bästa med jobbet

Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid och fri tillgång till gymnastikhall/gym.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan!

Registrera din ansökan via länken nedan, senast 2021-12-03. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vid frågor

Kontakta Joakim Norell, inköpschef, på 023-77 46 03.

Tillsammans skapar vi framtidens Falun

Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 800 miljoner kronor per år och har drygt 210 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun.

Vi ser oss som engagerade samhällsbyggare som vågar investera i framtiden och tänka nytt. Det gör vi genom att ha kunden i fokus och en kultur där vi vågar utmana och utvecklas. Där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.