Felanmälan av fjärrvärme

Du kan felanmäla driftstörningar på fjärrvärmen dygnet runt. Om ditt ärende är akut ska du ringa oss för snabbast hjälp.

Om du har problem med fjärrvärmecentralen eller upptäckt att det läcker grönt vatten i gatan ska du kontakta oss. Om felet är akut når du oss på telefon 023-77 49 00. Du kan ringa dygnet runt och utanför kontorstid svarar vår larmoperatör SOS Alarm. Om felet inte är akut kan du göra en felanmälan via formuläret längre ner på sidan.

Innan du gör en felanmälan

Det finns några saker som du kan kontrollera själv innan du gör en felanmälan.

  • Bor du i flerfamiljshus?
    Då är det i första hand din fastighetsägare du ska kontakta om du har problem med värme eller varmvatten.
  • Läcker det grönt vatten?
    Om du ser grönt vatten någonstans kan det vara ett läckage på en fjärrvärmeledning. Läs mer om grönt vatten.
  • Jobbar någon redan på felet?
    Innan du gör en felanmälan, kom ihåg att kontrollera att vi inte redan känner till felet genom att titta under aktuella driftstörningar.

Formulär för felanmälan

Fyll i uppgifterna i formuläret för att anmäla fel på fjärrvärmen. Om du skickar in formuläret utanför vår kontorstid tar vi emot det följande vardag. Fält markerade med * är obligatoriska.

Jag vill göra felanmälan av fjärrvärme:
Jag vill göra felanmälan av fjärrvärme:







Fyll i e-postadress om du vill ha bekräftelse på din felanmälan
Har du underhållsgaranti (serviceavtal)? * (obligatorisk)
Har du underhållsgaranti (serviceavtal)?






Frågor och kontakt

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.