Felanmälan av sophämtning och avfallshantering

När du ska felanmäla utebliven sophämtning eller andra problem med avfallshanteringen kan du använda formuläret längre ner på sidan. Det är även möjligt att ringa oss.

Om du vill ringa oss och göra en felanmälan kan du göra det under kontorstid på telefon 023-77 49 00.

Innan du felanmäler

Kom ihåg att kontrollera att vi inte redan känner till felet genom att titta under aktuella driftstörningar.

När du felanmäler återvinningsstation

Om du vill göra en felanmälan av en återvinningsstation ska du vända dig till Förpacknings- och tidningsinsamlingen (FTI). De nås på telefon 0200-88 03 11 eller genom att fylla i formulär för felanmälan av återvinningsstationlänk till annan webbplats.

Formulär för felanmälan

Fyll i uppgifterna i formuläret för att anmäla fel på sophämtning eller avfallshantering. Om du skickar in formuläret utanför vår kontorstid tar vi emot det följande vardag. Fält markerade med * är obligatoriska.

Jag vill göra felanmälan av sophämtning eller avfallshantering:
Jag vill göra felanmälan av sophämtning eller avfallshantering:







Fyll i e-postadress om du vill ha bekräftelse på din felanmälan.



Frågor och kontakt

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.