Felanmälan av stadsnät - bredband - fiber

Har du problem med ditt bredband? Fel på fibern? Kontakta alltid din tjänste­leverantör. De hjälper till med felsökning och support.
Ring inte till oss på Falu Energi & Vatten.

Fel på uppkopplingen?

Kontakta alltid din tjänsteleverantör som hjälper dig felsöka:

Kontaktuppgifter till Falu stadsnäts tjänsteleverantörer Länk till annan webbplats.

Kontakta alltid din tjänsteleverantör

Teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du avtalat med. Efter att du tillsammans med tjänsteleverantören gjort felsökning får du veta om du behöver kontakta oss.

Så här går en felanmälan till:

  1. Kontakta din leverantör.
  2. Leverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
  3. Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  4. Leverantören kontaktar stadsnätet för att göra felanmälan.
  5. Stadsnätet felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar stadsnätet ärendet till fastighetsnäts­byggaren.
  6. Leverantören återkommer till dig med besked.
  7. Du hittar telefon och kontaktuppgifter till alla leverantörer på länken nedan.

Hitta din tjänsteleverantör Länk till annan webbplats.

Innan du gör en felanmälan bör du:

Aktuella driftstörningar på stadsnätet

Vid planerade servicearbeten eller andra avbrott i själva stadsnätet informerar vi om detta under aktuella driftstörningar.

Driftstörningar i dina tjänster hittar du hos din tjänsteleverantör.