Administration av användare

Under "Administration - användare" kan du lägga till flera personer som ska kunna se dina anläggningar.

Om du till exempel vill släppa in en familjemedlem för att kunna följa familjens förbrukning, så kan du som kund, lägga till den personen i Mina sidor och bestämma vilka anläggningar personen ska se.

Familjemedlemmen loggar sen in med det användarnamn och lösenord som du gett henne eller honom. Familjemedlemmen kan endast se menyvalet Förbrukning, och endast de anläggningar som du angett att personen ska se.

Så först skapar du en ny användare och sen skapar du anläggningsgrupper och avgör där vilka anläggningar eller grupper den nya användaren ska se.

1. Skapa en ny användare:

Steg 1 - I menyn välj Administration, sedan Användare.

Du ser en lista med dina användare.

Steg 2 -Välj knappen Skapa ny.

Fyll i förnamn, efternamn, användarnamn, lösenord och e-postadress.
Notera användarnamn och lösenord och ge det till din användare.

2. Skapa en anläggningsgrupp:

Steg 3 - Skapa anläggningsgrupp och tilldela din användare en eller flera anläggningar. Detta måste du göra för att användaren ska kunna se en anläggning.

Så här skapar du en anläggningsgrupp

Redigera användare

Klicka på de tre prickarna ute till höger och välj ”Redigera” alternativt ”Fler val” i mobilen för att redigera en användare. Det går att redigera alla fält utom ”Förnamn”, ”Efternamn”, ”Användarnamn” och "Lösenord".

Logga in på användare

Den person du skapat en användare åt loggar in så här:
Gå till fev.se/minasidor, välj länken "Logga in på Mina sidor", sen på inloggningssidan välj fliken Användarnamn, skriv i användarnamnet och lösenordet.

Du kan logga in på din användare så här:
Välj de tre prickarna till höger och ”Logga in på användare” alternativt ”Fler val” i mobilen för att logga in som användaren.

Ta bort användare

Välj de tre prickarna ute till höger och ”Ta bort” alternativt ”Fler val” i mobilen för att ta bort en användare. Bekräfta.