Aviseringar

Här får du veta hur du ändrar dina inställningar för aviseringar (eller påminnelser) i Mina sidors "Min profil".

Steg 1 - klicka på ditt namn i menyn.

Steg 2 - "Min profil" öppnas.

Steg 3 - klicka på "Avisering".

Påminnelse endast i appen

Under fliken Avisering (=påminnelse) ser du inställningar liknande bilden nedan. Alla kunder ser samma sak, därför kan du se sådant som inte är relevant för dig.

Vi erbjuder ett sätt att få en påminnelse om soptömning och det är i appen Falu Energi & Vatten, så det enda valet som har någon funktion nedan är "Push-meddelande EMC", och det betyder "skicka en påminnelse i appen Falu Energi & Vatten".

SMS eller e-post använder vi inte ännu, så du kan inte välja att få påminnelse den vägen.

Om du inte vill ha en påminnelse kan du stänga av funktionen. Men om du inte har gjort ett aktivt val kommer du att få en påminnelse i appen. Du måste alltså aktivt välja "AV" för att stänga av påminnelsen.

Det går inte att göra mer detaljerade inställningar, som till exempel hur långt innan du vill ha en påminnelse, utan följande gäller:

Tömning av hushållsavfall
Påminnelse kommer i appen dagen innan planerad tömning.

Tömning av trädgårdsavfall
Påminnelse kommer i appen dagen innan planerad tömning.

Tömning av slam
Påminnelse om planerad tömning kommer i appen torsdagen innan den tvåveckorsperiod då tömningen är planerad att utföras.

Det finns möjlighet att även få ett sms inför planerad slamtömning om du lägger in ditt telefonnummer under rubriken Min profil/Kunduppgifter. Läs mer i hjälpen Kunduppgifter.

Utförd tömning av slam

Information om utförd tömning kommer i appen inom en timme efter tömning.