Aviseringar

Här får du veta hur du ändrar dina inställningar för aviseringar i Mina sidors "Min profil".

För att uppdatera dina inställningar för aviseringar klickar du på ditt namn i toppmenyn. Sen väljer du "Min profil".

Steg 1 - klicka på ditt namn

Visar var man ska klicka på Min profil

Steg 2 - välj "Min profil" så öppnas följande fönster

Skärmdump som visar flikar under Min profil

 

Steg 3 - klicka på "Avisering"

Aviseringar fungerar endast till appen

Under fliken Avisering ser du inställningar liknande bilden nedan. Alla kunder ser samma sak, därför kan du se sådant som inte är relevant för dig, till exempel inställning gällande slamtömning.

Du kan stänga av avisering (påminnelse­meddelande), om du inte vill ha en sådan. Om du inte har gjort ett aktivt val, så skickas en push-notis ut till appen Falu Energi & Vatten. Du måste alltså aktivt välja "AV" för att stänga av en avisering.

Skärmdump som visar flikar aviseringsinställningar.

Det går inte att göra mer detaljerade inställningar, som till exempel hur långt innan en händelse som en avisering skickas, utan följande gäller:

Tömning av hushållsavfall
Påminnelse­meddelandet skickas kvällen innan planerad tömning.

Tömning av trädgårdsavfall
Påminnelse­meddelandet skickas kvällen innan planerad tömning.

Tömning av slam
Information om planerad tömning skickas torsdagen innan den tvåveckorsperiod då tömningen är planerad att utföras.

Information om utförd tömning skickas inom cirka en timme efter tömning.

Angående kontaktvägar

Den enda kontaktväg som idag har någon funktion är "Push-meddelande EMC", och det betyder "påminnelse­meddelande till appen Falu Energi & Vatten".

Övriga kontaktvägar använder vi inte ännu, så du kan inte välja att få påminnelse via SMS eller e-post.

Om "Push-meddelande EMC" sätts till "AV" kommer inga aviseringar riktade till dig personligen att skickas till appen.