Information om kundbesök med anledning av coronaviruset

Falu Energi & Vatten följer instruktioner och riktlinjer som kommer från våra myndigheter. Vi har bland annat tagit ett antal förebyggande försiktighetsåtgärder för att minska spridning av coronaviruset (Covid-19).

Som kund till oss kan du känna dig trygg med att våra medarbetare och entreprenörer följer riktlinjerna som myndigheterna gått ut med gällande att inte vara på jobbet om man uppvisar sjukdomssymptom.

Falu Energi & Vatten har informerat alla medarbetare och entreprenörer om hygienåtgärderna som bäst skyddar mot smitta, bland annat att tvätta händerna ofta.
Vi undviker fysisk kontakt och håller avstånd.

Kundmottagningen stängd tills vidare

Från och med 19 mars håller kundmottagningen på Falu återvinningscentral stängt för besök. Du får gärna ta kontakt med oss via telefon, e-post eller via chatten och Facebook:

Kontakta oss

När vi besöker dig i hemmet

Om du har ett inbokat besök från oss och har något sjukdomssymtom som exempelvis feber, ont i halsen, hosta, andningsbesvär eller andra förkylningssymtom ber vi dig att boka om besöket.

Är det ett akut problem hör du självklart av dig så löser vi det på bästa sätt. Uppge då vid felanmälan att du är sjuk.

Kontakta kundtjänst

Vid hembesök kommer våra medarbetare fråga dig innan vi går in i bostaden om du eller någon i hushållet visar sjukdomssymtom. Om du är sjuk kommer vi att boka om besöket. Om ditt problem är akut kommer vi att hjälpa dig och följa aktuella hygienrutiner.

Generellt kring byte av mätare

Mätarbyten eller nyuppsättningar av mätare utförs som vanligt så länge mätaren sitter monterad utomhus. Det gäller till exempel elmätare som sitter i ett mätarskåp.
Informationen gäller tillsvidare. Vi återkommer med ny information på fev.se när läget förändrats.

För uppdaterad information om coronaviruset:

Falu Kommunlänk till annan webbplats
1177 Vårdguidenlänk till annan webbplats
Folkhälsomyndighetenlänk till annan webbplats
Krisinformation.selänk till annan webbplats