Nu uppgraderar vi appen!
Du som redan har appen får en påminnelse inför sophämtning. Nu uppgraderar vi och du får en notis i din telefon även vid strömavbrott som påverkar dig.
I september uppgraderar vi Falu Energi & Vattens app med nytt utseende för att det ska bli lättare att hitta i appen. En meny kommer att finnas nedtill på skärmen, på samma sätt som de flesta appar har, för att det ska bli lättare för dig att hitta.
Nya funktioner
I den nya appen kommer du att få en notis vid strömavbrott som påverkar dig. Och inom kort kommer du även att kunna nå och styra din hemmaladdare via vår app.
En av de populäraste funktionerna i vår nuvarande app är att kunden får en notis dagen innan sophämtning, och den funktionen kommer naturligtvis att finnas kvar.
En fördel med den nya appen är att det tekniskt blir lättare att få in nya funktioner.
Vad behöver du göra?
Du behöver inte göra någonting. Appen uppdateras automatiskt inom cirka ett dygn, så länge du inte stängt av automatiska uppdateringar i din telefon.
Så du behöver inte göra något särskilt för att nå den uppgraderade appen (annat än att logga in på nytt för att få notiser från appen och för att se Mina sidor).
I enstaka fall kan vissa telefoner spara information så de nya menyerna inte kommer upp direkt.
Om nån mer i hushållet behöver se Mina sidor eller få notiser
Om du vill att en annan familjemedlem än den som är kund hos oss ska få meddelanden till appen, till exempel notis om tömning, så kan du lägga till personen som en extra användare i Mina sidor och tilldela personen ett lösenord.
Läs mer om appen och hur du lägger till användare
Du som inte skaffat appen – gör det för att:
- Få meddelande när du ska ställa ut soptunnan, vid slamtömning och hämtning av trädgårdsavfall
- Se planerade och pågående driftstörningar
- Få notis vid el-driftstörning som påverkar dig
- Se aktuella badtemperaturer
- Följa timpriset på el
- Följa din energianvändning
- Se dina fakturor
- Se dina ärenden hos oss
- Kontakta kundtjänst
- Se återvinningscentralernas öppettider
- Göra felanmälan och beställningar
Så här kommer du igång:
Sök på "Falu Energi & Vatten" på App Store Länk till annan webbplats. eller Google Play Länk till annan webbplats..
För att kunna använda alla tjänster loggar du enkelt in med BankID eller med ditt kundnummer och lösenord.
Vill du till exempel snabbt se öppettider eller aktuella driftstörningar behöver du inte logga in men för att du ska få notiser och kunna använda appen på bästa sätt rekommenderar vi att du loggar in.
När du loggar in i appen får du tillgång till "Mina Sidor" där du hittar all information som gäller dig som kund hos oss och du får en notis före hämtning av hushållsavfall, slam och trädgårdsavfall. Du får dessutom en notis vid strömavbrott som påverkar dig.
Kundenkät har gett många svar
Under sommaren har vi haft en kundenkät ute om vad ni kunder tycker om appen och fått in massor av svar. Stort tack för det! Resultatet kommer vi naturligtvis att ta med oss i framtida utveckling.
Frågor och svar om appen
Frågor och kontakt
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.