Falu Energi & Vatten bäst i landet enligt kunderna

I årets kundundersökning får Falu Energi & Vatten högst betyg av alla deltagande energibolag i Sverige och utses till Bästa energikoncern 2025. Det är ett resultat vi är både glada och stolta över, särskilt eftersom det är ni kunder som har sagt det.
Undersökningen genomfördes under våren av den oberoende aktören Supportföretaget TJM. Över 600 kunder har svarat på frågor om hur de upplever Falu Energi & Vatten och en stor majoritet tycker att vi är ganska bra eller mycket bra.
Högre än snittet
Vårt samlade kundnöjdhetsindex landar på 79,67, vilket innebär mycket väl godkänt resultat på den branschgemensamma skalan (0–100). Det är också högre än snittet bland andra energibolag med minst tre affärsområden, där genomsnittet i år låg på 75,44.
– Det är fantastiskt att våra kunder upplever att vi gör ett bra jobb, säger Annika Rohdin, marknadschef på Falu Energi & Vatten.
– Det här är ett kvitto på att vi lyckas leverera både trygghet, service och hållbara lösningar i vardagen. Och det gör vi tack vare alla våra engagerade medarbetare.
Fortsätta utveckla digitala tjänster
Resultatet visar särskilt höga betyg inom områden som bemötande, tillgänglighet och leveranssäkerhet. Det fanns också tydliga önskemål om att fortsätta utveckla våra digitala tjänster och förbättra informationen vid förändringar.
– Vi är ödmjuka inför att det alltid finns mer att göra, fortsätter Annika Rohdin. Därför kommer vi att fortsätta mäta kundnöjdheten varje år. För att lyssna in, följa upp och förbättra det som är viktigt för våra kunder.
Vill du veta mer om resultatet? Läs mer på:
Vi bryr oss på riktigt - kundundersökning - Falu Energi & Vatten Länk till annan webbplats.
