Kundundersökning 2023

600 av er, våra kunder, har svarat på frågor om vad ni tycker om oss som företag. Det är väldigt glädjande att de flesta menar att Falu Energi & Vatten är ganska bra eller mycket bra. De fina siffrorna gör att vi rankas som nummer 4 i landet vid jämförelse med de 90-talet energibolag i Sverige som genomför Supportföretagets mätningar.

Detta kom fram i kundundersökningen

Av 600 tillfrågade har 90% som spontan uppfattning att vi är ganska bra eller eller mycket bra.

Mycket bra
38%
Ganska bra
52%
Varken eller
9%
Dålig
1%
Mycket dålig
1%

Jämförelse med undersökningen 2021: Vid jämförelse har vi i år något bättre resultat.
2021: Mycket bra 34%, Ganska bra 56%, Varken eller 8%, Dålig 1% och Mycket dålig 0%.
Siffrorna är avrundade vilket gör att det inte alltid blir exakt 100%.

39% tycker att vår tillgänglighet är mycket bra.

Mycket bra
39%
Ganska bra
57%
Varken eller
3%
Dålig
1%
Mycket dålig
0%

Jämförelse med undersökningen 2021: Vid jämförelse har vi i år något bättre resultat.
2021: Mycket bra 40%, Ganska bra 51%, Varken eller 6%, Dålig 3% och Mycket dålig 0%.
Siffrorna är avrundade vilket gör att det inte alltid blir exakt 100%.

45 % tycker att vårt bemötande har varit mycket bra.

Mycket bra
45%
Ganska bra
53%
Varken eller
1%
Dåligt
1%
Mycket dåligt
1%

Jämförelse med undersökningen 2021: Vid jämförelse har vi i år något bättre resultat.
2021: Mycket bra 43%, Ganska bra 54%, Varken eller 2%, Dålig 1% och Mycket dålig 0%.
Siffrorna är avrundade vilket gör att det inte alltid blir exakt 100%.

Ett fantastiskt betyg!

Ni gav oss faktiskt MVG - vilket fantastiskt betyg. Vi är så stolta!

MVG till Falu Energi & Vatten - emblem

Röster från er:

Om vår tillgänglighet

"Personalen på återvinningscentralen är klockrena. De har inga problem med att ta tid från sitt arbete för att hjälpa en om man har några frågor."

 

"För två veckor sedan ringde jag i ett ärende gällande elen. Jag kom fram snabbt."

Fingrar på tangentbord

Om vårt bemötande

”De som kom och bytte vattenmätaren var trevliga och utförde sitt jobb snabbt.”

 

”De är trevliga i kundtjänst och priset har blivit lägre med Falupriset.”

kundtjänstpersonal i telefon

Om driftstopp

”Jag hade problem med avloppet tidigare och har fått bra hjälp av dem i det ärendet.”

 

”De gånger jag lagt in ärenden och felanmälan har det gått på någon dag bara att få återkoppling. Mycket bra!”

Läs mer om driftstopp

man pratar i telefon intill beredskapsbil

Om appen

”Jag besöker appen varje månad för att se mina fakturor. Det finns mycket bra information man kan hitta där.”

 

”Den känns lite ostabil, det är lättare att få det gjort i webbläsaren.”

Läs mer om appen

mobiltelefon och snö

Om Mina sidor

”Det är enkelt att se sin elförbrukning genom Mina sidor. Jag kan enkelt se när nästa sophämtning är också.”

 

”Mina sidor tenderar att fungera bättre i vissa webbläsare. Jag har behövt skifta lite mellan olika webbläsare för att få en bra upplevelse.”

Läs mer om Mina sidor

Mina sidor på datorskärm
Vy över Falun

Om våra utvecklingsområden

Vi arbetar hela tiden med att bli bättre!

I undersökningen kommer det fram en del önskemål kring hemsidan, Mina sidor och appen. Vi fortsätter att utveckla dessa tre områden för att ge dig som kund en så bra upplevelse som möjligt.

Vi har många utvecklingsprojekt igång. Till exempel att bygga ut Falu Stadsnät, byta ut alla elmätare och Framtidens Främby där vi utvecklar avloppsreningsverket i Främby till en modernare anläggning, som klarar en växande befolkning och hårdare miljökrav.

Läs mer om våra projekt

Våren 2025 - vi ringer igen!

Under våren 2025 kommer vi att göra en ny kundundersökning. Om du blir uppringd av undersökningsföretaget Supportföretaget TMJ Group, ta gärna ett par minuter och svara, så får vi veta vad du tycker om vårt arbete och kan ta med oss dina synpunkter i fortsatt arbete.