Felanmälan

Du kan felanmäla driftstörningar för alla våra tjänster dygnet runt. Om ditt ärende är akut ska du ringa oss för snabbast hjälp.

Innan du ringer

Kom ihåg att kontrollera att vi inte redan känner till och arbetar på ditt fel genom att läsa aktuella driftstörningar.

Läs även om vad du behöver kolla:

Akuta fel

Du kan ringa oss dygnet runt om du behöver anmäla akuta och allvarliga fel på elnät, fjärrvärme eller vatten och avlopp. Utanför kontorstid är det endast telefon som gäller, och då svarar vår larmoperatör SOS Alarm.

Telefon: 023-77 49 00

Ibland kan det vara svårt att komma fram om många ringer samtidigt. Det som händer är att det blir tyst efter att du valt felanmälan. Drabbas du av detta, testa att ringa igen, och kolla på driftstörningar om vi redan fått information om störningen.

Mindre akuta fel

Vid mindre akuta fel gör du felanmälan direkt på webben via länkarna nedanför eller genom att ringa vår kundtjänst:

Telefon: 023-77 49 00 (öppet vardagar kl. 08.00-16.00)

Gör din felanmälan på webben