Felanmälan av stadsnät - bredband - fiber

Har du problem med din uppkoppling? Kontakta alltid din tjänste­leverantör. De hjälper till med felsökning och support. Om tjänsteleverantören konstaterar att felet finns hos nätägaren, så blir det vårt ansvar att åtgärda felet och återkoppla till tjänsteleverantören.

Gäller din felanmälan svartfiber, är det dock oss du ska kontakta. Mer info längre ner på sidan.

Kontakta alltid din tjänsteleverantör

Teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du avtalat med.

Så här går en felanmälan till:

  1. Kontakta din leverantör.
  2. Leverantören felsöker.
  3. Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  4. Leverantören kontaktar stadsnätet för att upprätta en felanmälan.
  5. Stadsnätet felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat.
  6. Leverantören återkommer till dig med besked.

Hitta din tjänsteleverantör Länk till annan webbplats.

Innan du gör en felanmälan bör du:

  • Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna.
  • Kontrollera att dina enheter (dator, TV-box, router, telefondosa med mera) har ström och är uppkopplade mot nätverket.
  • Om du har möjlighet, prova att ansluta din dator via kabel, direkt mot anslutningsboxen för fiber.

Aktuella driftstörningar på stadsnätet

Vid planerade servicearbeten eller andra avbrott i själva stadsnätet informerar vi om detta under aktuell driftinformation.

Driftstörningar i dina tjänster hittar du hos din tjänsteleverantör.

Svartfiber företag:

Om du hyr en förbindelse av oss och tror att det är fel på vår leverans, kontakta vår beredskap på 023-77 46 40 så hjälper de dig vidare. Vänligen ha ditt FSN nummer samt företagsuppgifter framme så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt.