- Startsida
- Om oss
- Kontakta oss
- Mina sidor
- Kunduppgifter
Uppdatera kunduppgifter
Här får du veta hur du ändrar dina kunduppgifter i Mina sidor.
Steg 1 - Klicka på ditt namn i menyn (på mobilen hittar du den nere i sidfoten), så öppnas "Min profil".
Sidan ser olika ut beroende på om du loggat in med BankID eller med användarnamn och lösenord.
Steg 2 - Välj Kunduppgifter och fyll i de uppgifter du behöver uppdatera.
Kunduppgifter
Här ser du vilka uppgifter vi har registrerade på dig.
Användarnamnet är oftast samma som ditt kundnummer. Du kan skriva ett eget användarnamn för att använda vid inloggning, istället för kundnummer. Det ersätter inte ditt kundnummer, utan fungerar bara att logga in med.
Om du loggat in med BankID kan du inte ändra lösenord eller användarnamn på grund av BankIDs regler.
Postadress, husnummer, port/uppgång, postnummer och postort är de adressuppgifter vi har registrerade på dig. Dessa uppgifter ska enbart uppdateras av dig om något är fel.
E-postadresser
Du måste ha en e-postadress registrerad för att kunna använda Mina sidor.
Som kund kan du ha flera e-postadresser. Till exempel en separat för fakturor och en annan för när vi ska kontakta dig. Det är till kontakt-adressen lösenord skickas. Detta gäller både privatkunder och företag.
Telefonnummer
Hemtelefon, mobiltelefon och ett eventuellt ett särskilt mobilnummer för sms vid slamtömning är bra om du håller uppdaterade så vi har korrekta uppgifter om vi behöver kontakta dig i ett ärende.
När du ska flytta ska du inte ändra dina adressuppgifter här utan använda formulären Flyttanmälan vid utflytt och Flyttanmälan vid inflytt.
Lösenord
Du kan byta lösenord genom att fylla i nuvarande lösenord och sedan ditt nya lösenord två gånger. Lösenordsfälten är gömda men klicka på det överstrukna ögat för att se vad du skriver. Välj knappen "Uppdatera lösenord".
Om du loggat in med BankID kan du inte byta lösenord på grund av BankIDs regler.
Sms vid slamtömning
Om du är kund med slamtömning och vill få sms innan slamtömning kan du se vilket telefonnummer som är registrerat i fältet "sms vid slamtömning". Här kan du även ändra ditt nummer, eller ta bort ditt nummer om du inte vill ha sms.
Du kan inte ange flera telefonnummer för slam-sms, endast ett nummer. Observera att numret måste läggas in enligt denna princip; 0762001122, utan tecken.